انواع نگهدارنده کتاب چوبی | کتاب یار چوبی

انواع نگهدارنده کتاب چوبی

نگهدارنده کتاب چوبی یکی از کاربردی ترین لوازم برای دانش آموزان، دانشجویان و تمامی افرادیست که علاقه مند به مطالعه هستند و مدت زمانی را در طول روز صرف مطالعه میکنند، در این مقاله قصد داریم انواع نگهدارنده کتاب چوبی را به شما معرفی کنیم و به بررسی آنها بپردازیم.

به طور کلی نگهدارنده های کتاب فارغ از جنس آنها که ممکن است چوبی یا فلزی باشد از جمله ابزار آلات تحریر و اداری است که علی رغم ظاهر ساده ای که دارند بسیار کاربردی هستند.
نگهداردنده های کتاب سال هاست که یار همیشگی اهل کتاب هستند اما اخیرا به دلیل بالا رفتن فرهنگ مطالعه در کشور استفاده از آنها در بین مردم فراگیر تر شده است.

نگهدارنده کتاب چوبی را ممکن است با نام هایی همچون بوک هولدر چوبی و یا کتاب یار چوبی نیز بشناسید که دارای طرح های گوناگونی هستند .

انواع نگهدارنده کتاب چوبی | کتاب یار چوبی
انواع نگهدارنده کتاب چوبی | کتاب یار چوبی

جنس نگهدارنده کتاب

نگهدارنده های کتاب بر اساس متریالی که برای ساخت آنها استفاده شده است به دو دسته کلی فلزی و چوبی تقسیم میشوند که که هر کدام ار نگهدارنده های کتاب فلزی و نگهدارنده های کتاب چوبی انواع گوناگونی دارند و طرح های مختلفی از هرکدام در بازار موجود می باشد.

نگهدارنده های فلزی فضای کمتری را اشغال میکنند و در بسیاری از طرح ها وزن کمتری نسبت به نگهدارنده های چوبی دارند و با توجه به فرم پذیری فلز ها،شکل دادن به آنها ساده تر است و تنوع طرح های نگهدارنده های فلزی بسیار گسترده است.

نگهدارنده کتاب چوبی

چوب یکی از کاربردی ترین متریال برای ساخت انواع نگهدارنده و هولدر کتاب است که میتواند انواع چوب های طبیعی و یا مصنوعی و روکش چوب باشد.

نگهدارنده هایی که از چوب طبیعی مانند چوب درخت گردو ساخته میشوند زیبایی و جلوه فوق العاده ای دارند و در عین حال قیمت آنها بیشتر است ، در کنار آن نگهدارنده های کتابی هستند که از چوب های مصنوعی مانند نئوپان با روکش های ملامینه ساخته شده اند که تنوع مدل های آنها بسیار زیاد است.

نگهدارنده کتاب چوبی
نگهدارنده کتاب چوبی

کاربرد کتاب یار های چوبی

کتاب یار های چوبی را ممکن است در مکان های مختلفی دیده باشید که به منظور منظم کردن کتابها در کتابخانه، روی میز مطالعه و یا بر روی شلف های دیواری برای زیبایی بیشتر دیده باشید.

اما به طور کلی کتاب یار های چوبی برای مطالعه و نظم دادن به کتابخانه مورد استفاده قرار میگیرند.

هولدر کتاب چوبی برای مطالعه

برای مطالعه کردن تنها داشتن یک کتاب کافی نیست و لازم است ابزار ها و لوازم کافی جهت یک مطالعه دلنشین را داشته باشید تا بتوانید در تایمی که برای مطالعه اختصاص داده اید احساس خوبی داشته باشید.

نورکافی و پوزیشن بدن در هنگام مطالعه از اهمیت بالایی برخوردار است که جهت تامین نور میتوانید از انواع چراغ های مطالعه استفاده کنید و برای آن که بدنتان در بهترین پوزیشن قرار داشته باشد، میتوانید از انواع نگهدارنده های کتاب استفاده نمایید که انواع چوبی آنها میتواند یک انتخاب خوب برایتان باشد.

هولدر های کتاب چوبی برای مطالعه بهتر است قابلیت تنظیم درجه داشته باشند تا شما بتوانید متناسب با قد و حالت نشستن خود کتاب را در بهترین زاویه تنظیم کنید و از مطالعه کردن لذت ببرید.

انتخاب نگهدارنده کتاب مناسب برای مطالعه از اهمیت بالایی برخوردار است و میتواند از گردن درد و کمر درد بعد از مطالعه کردن طولانی مدت جلوگیری کند.

هولدر کتاب چوبی برای مطالعه
هولدر کتاب چوبی برای مطالعه

هولدر کتاب چوبی برای کتابخانه

راه کار های متفاوتی برای چیدمان کتاب ها وجود دارد؛ برخی کتاب ها را داخل کشو قرار میدهند، برخی داخل قفسه های کتابخانه و برخی دیگر کتاب ها را روی میز میچینند.

اما یک راهکار عالی برای نظم دادن به کتاب ها وجود دارد که موجب میشود دسترسی راحتری به کتاب ها داشته باشید و همچنین زیبایی و جلو اتاقتان را چندین برابر کنید.

استفاده از هولدر های کتاب چوبی برای نظم دادن به کتاب ها یک ایده هوشمندانه است که این هولدر ها به دو صورت رومیزی و دیواری موجود هستند.

هولدر های رومیزی برای چیدمان کتاب در قفسه های کتابخانه و یا چیدمان کتاب روی میز و شلف مناسب هستند.

نگهدارنده های کتاب دیواری مانند شلف روی دیوار نصب میشوند و کتاب ها روی آن چیده میشوند که این نگهدارنده های دیواری برای افرادی که فضای کنی جهت نگهداری و چیدمان کتاب هایشان دارند بسیار مناسب است.

مقالات مرتبط با انواع نگهدارنده کتاب چوبی

نگهدارنده کتاب برای کتابخانه

انواع نگهدارنده کتاب رومیزی

پایه نگهدارنده کتاب

انواع نگهدارنده کتاب فانتزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *